Admin

My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
suka kpd CABARAN & sesuatu yang baru

Monday, October 10, 2016

Bukit Kutu aka Treacher’s Hill




3 Oct 2016, Sempena Cuti Maal Hijrah on Monday, we took that chance utk pergi hiking ke bukit kutu di Kuala Kubu Baru.. 
lepas smyg subuh di shah alam.. ktorg shot to KKB
Kamitiba di Kampung Pertak sekitar 8.30pagi. Baru aku tahu rupanya trek ke Bkt KUtu dan Lata Medang ni menggunakan laluan yang sama. Bezanya Bkt Kutu mengambil masa lebih kurang 4jam utk ke puncak dan lata medang hiking nye hanya 2 jam...Well, next time kita pegi Lata Medang la pulak! sbb ada nature attraction (waterfall) hehehehe..

ni lebih kurang 1/2 way sebelum smp ke puncak.. ambik nyawa dulu dan kebetulan ada anjing injured kat c2..ktorang bagi dia makan.. sian dia :(
Sebenarnya ni lah 1st time aku pegi hiking bukit2 yang tinggi.. biasa naik yang rendah2 je.. so utk nubiz cam aku ni, this is something new, agak mencabar but i like!! Utk sapa2 yang bakal hiking ke Bkt Kutu ni, dinasihatkan utk jogging dulu 2 3 hari before pegi sana, sebab nama je BUKIT tapi koyak gak doe.. time naik sini, memang susah nk jumpa jalan landai... semua ada slope yg mencanak tinggi.. Alhamdulillah sbb dah jogging semua, so aku x cramp la... cuma lenguh jela.. well, lenguh is biasa.. hahaha

stop jap kat batu besar ni.. dorg cakap batu ni bentuk dia macam kepala ular tedung... korg kena pegi sdr n have a look

di Gua Kambing / Gua Tedung
 Tadaaa.... ktorg smp puncak apprx at 11.30.. so lebih kurang 3jam la.. ok la tu kan.. sebab bwk nubiz... klu bdk laki 3 org tu, aku rasa 2 jam dorg dah sampai kot..hahahaha


time ni takut2 nak bdiri sbb gayat, so we decided to sit.. bpak klakar giler
[Joe,amin,zaid,tyra,mira]


3 hero kat belakang tu bnyk tlg aku & myra.. memang the real hero la..hahaha
Rasa macam loser gak bila makan & minum bdk2 laki yang bwk & prepare.. ada la jgk dorg perli aku & mira.. tp ktorg buat dek je.. hahahaha...  bagi chance korg jd gentlemen skali skala :p

lunch bihun goreng :)

ber-nescafe duluan

mr joe jadi chef of the day.. masak air je pon..kah3

wit amin..member lama aku kat MRSM dlu.. mula2 plan dgn dia la..bnyk kali gak nk follow trip dia tp xjadi..ni bru terlaksana
lebih kurang pkul 2 lebih cmtu ktorg turun..tapi singgah kat banglo lama dlu (alang2)
tapak banglo lama

acah2

cerobong asap

ambik gambar dulu before turun



blanja view skettt

Perjalanan turun sangat smooth. ALhamdulillah hari tu x hujan.. mendung je... so syok laaa... Before balik.. ktorg hilangkan penat dgn mandi2 di sungai , rsnya sambungan drp air terjun lata medang la kot.. tp kat sini mcm cetek2 jela.. and Alhamdulillah semua selamat..xde yang injured :)


balik dulu...
p/s kalau korg nak mandi2 kt sini, make sure bawak towel, pakaian persalinan yang cukup.. utk gegirls, bawak la kain batik , towel or ape2 je kain yang panjang dan lebar.. sebab kat sini xde toilet.. so pandai2 korg la... hehe.. masa ni otak kreatif ktorg berfungsi dgn sangat baik.. so memang xde masalah..haha..

That's all.. lepas naik Bukit Kutu ni, rasa gian nak hiking lagi..tp kena ada teman la.. tgk la lepas ni nak pegi mana plak.. nt i update hokayyyy.. selamat hiking korg.. bye

No comments:

Post a Comment