Admin

My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
suka kpd CABARAN & sesuatu yang baru

Tuesday, November 1, 2011

s.a.b.a.r

Macam menjadi kebiasaan, menulis tika jiwa tertekan. haha. I'm a normal human. akhir-akhir ni banyak benda yang menguji saya untuk terus sabar dan sabar. Kadang2 benda tu, kita tak terpikir pun akan berlaku. Tapi tulah, it's happened. Grrr!! Kadang2 bila diuji dengan orang di sekeliling, boleh tahan, saya tahan jolah, diam dan stay cool. Tapi kalau dia dan buat something yang melampau dan perlu ditegur, so saya perlulah tegur. Tapi dalam berkawan, hidup dengan orang ni, banyak ujiannya, kita kena banyakkk sangat bersabarkan. Sedangkan lidah lagi tergigit.Ni kan pulak teman2 yang xde pertalian darah pun.

Tapi, kita kena bersyukur, sebab Allah takdirkan orang2 tersebut untuk hadir dalam hidup kita. IAllah orang2 ini akan membantu kita dalam perjuangan memperoleh redha Allah, cepat atau lambat jer..kan3?? Tapi sebenarnya, kadang2 bila ujian tu datang atas dahi sendiri, "terkial-kial" jugak nak selesaikannya..hehe..Ni kira cam nasihat untuk diri sendiri lah sebenarnya.

Kalau rasa "angin" ngan sesape, kena ah cepat2 pikir, patutkah? Kalau jawapannya "tak patut" , Alhamdulillah. Tapi kalau jawapan "ya", cepat2 cari reasons lain, kenapa tak patut rasa cam tuh, kalau tak tahan, cepat2 istighfar, banyak2 kali, ambik wuduk ke, sampai semuanya redha. Biasa ah manusia, time marah, memang macam singa lapooor..haha..saya pun kadang2 xtlepas jugak, sama jer, so saya harapkan agar diri saya lepas ni boleh berubah untuk jadi orang yang lebih sabar, tabah & cooll...hehehe

1 comment:

  1. xpyh nk marah2.....wt rilex je klaw ada pape......cm daa immune kn.......

    ReplyDelete