Admin

My photo
Shah Alam, Selangor, Malaysia
suka kpd CABARAN & sesuatu yang baru

Saturday, August 13, 2011

Assalamualaikum w.b.t & salam sejahtera....
Pertamanya saya ingin memohon berbanyak maaf kepada kawan-kawan sebab dah berabad (hiperbola) saya tak update blog saya ni..Dah ada fungus dah kat tepi2 ni, nampak x?? haha...Saya pun sedih jugak bila tengok blok saya sunyi tanpa new post, berbanyak maaf ya kawan2 & terima kasih sebab sentiasa follow & update dengan post2 kat cini, Tq soooooo much!!

Dalam masa terdekat ni, saya agak kesibukan jugalah , ada banyak tanggungjawab yang perlu di settlekan, tambah plak saya kena ajar tuition budak comel yang nak exam UPSR, so memang agak pack. As usual, saya 99% secara faktanya akan menulis bila tertekan, and Now!!! Dats it! Agak tertekan + kepenatan.  (normal things, saja nak tunjuk emo)

Tetapi memang betul jugak, kalau saya rasa stress/down, kdg2 saya akan on laptop and online , after few min semua masalah beransur-ansur hilang,, hebatkan? Jangan tiru < tips mengarut dari saya > kalau dulu, saya suka minum nescafe bila tense, tp skrg dah buang tabiat tu slow2, sbb takut nanti pening yang datang melarat macam dat day..uhu..seram....

Lately, saya banyak fikir pasal program pengajian seterusnya nanti, seriously, i'm excited! Dalaman Insya Allah saya dah ready, physically je tak settle lagi, part2 barang2 semua tu jela, yang kat diri ni dah ready jer..hehe. Sekarang, mostly masa saya dihabiskan untuk membaca, setakat 2-3 minggu ni, saya hanya dpt habiskan 2 novel, few magazine..Ramai orang salah anggap tentang pembacaan novel ni, yang sering didengar, "eleh, jiwang arrr" itu pemikiran masyarakat + yang xminat novel. Tapi tahukah anda, novel sebenarnya banyak memberi input +ve kepada pembaca.

Misalnya, saya sendiri, novel benar-benar membantu meningkatkan pengetahuan saya dalam kosa kata, membuka cabang pemikiran saya agar lebih terbuka, dapat mengembara tempat-tempat yang tidak pernah kita kunjungi ( macam terasa mengembara lah, contoh kalau novel tuh citer sal kat London, kita pun rasa ada kat London, and mostly mmg boleh dipercayai sebab penulis novel biasanya menulis berdasarkan pengalaman & kajian ) Banyak lagi advantage baca novel, Nak tahu?? Bacalah sendiri, baru rasa......Tapi  sebaik-baiknya, carilah novel yang dapat memberi kita ilmu, samada dunia @ akhirat..

Terbaru , saya sangat suka novel karya Fatimah Syarha, sangat suka akan penulisan beliau! 
n3 kali  sekadar nak refreshing" jer..nak usha2 dulu blog yang lama tak disinggah, nanti saya update n3 yang baru okeh? saya hadiahkan pelangi untuk sahabat2 semua, moga hari2 anda terus ceria...

wassalam...


No comments:

Post a Comment